stiri-verzi, blog, sustenabilitate, comunicare-vizuala

Cum să reduceți utilizarea PVC-ului
pentru spații comerciale
mai eco-responsabile?

28 Feb 2024 —
Print
How to reduce the use of PVC for more eco-responsible retail spaces

PVC-ul este pretutindeni în jurul nostru, inclusiv în semnalizarea și afișajele pentru retail. Provocarea noastră colectivă este de a îmbunătăți ciclul de viață al PVC-ului prin adoptarea alternativelor mai sustenabile, ideale pentru Comunicarea Vizuală în retail.

PVC-ul este pretutindeni în jurul nostru, inclusiv în semnalizarea și afișajele pentru retail. Provocarea noastră colectivă este de a îmbunătăți ciclul de viață al PVC-ului prin adoptarea alternativelor mai sustenabile, ideale pentru Comunicarea Vizuală în retail.

De ce PVC-ul este utilizat la scală largă

În primul rând, haideți să nu demonizăm folosirea PVC-ului. Clorura de polivinil este un plastic versatil, răspândit în întreaga lume, datorită caracteristicilor sale formidabile. Îi putem modifica proprietățile utilizând aditivi și procese de fabricație pentru a obține o multitudine de forme de produse din PVC care se potrivesc diferitelor nevoi, precum:

  • Bannere din PVC pentru afișaje publicitare;
  • Spumă din PVC pentru semnalizare și afișaje;
  • PVC autoadeziv pentru etichete și autocolante;
  • Folii și foi din PVC pentru diverse scopuri;
  • Îmbrăcăminte din PVC pentru haine, pantofi și accesorii;
  • Tuburi din PVC pentru aplicații medicale, de laborator și chimice.
     

Fiecare formă de PVC servește diferite scopuri interioare și exterioare, acoperind o multitudine de aplicații. Ușor de adaptat, PVC-ul a fost alegerea de top în numeroase industrii, timp de zeci de ani.

Cu toate acestea, PVC-ul are și dezavantaje, în special durata sa de viață și problemele de poluare pe care le generează. Din acest motiv, trebuie să ne gândim din nou la nevoiele reale pentru producția și utilizarea de PVC.
 

Why PVC is so widely used

Cele mai bune alternative durabile la PVC

Avem nevoie de performanța PVC-ului în tot ceea ce facem? Răspunsul este nu. Există mai multe alternative la plăcile din PVC, care sunt ușoare, suficient de rigide și simplu de imprimat. De exemplu, materialele pe bază de fibre sunt perfecte pentru afișaje interioare. Forma fagurelui de miere permite realizarea modelelor 3D, iar plăcile pentru afișare din polipropilenă sunt conforme cu condițiile exterioare.
 

Pentru afișaje suspendate, mici materiale pentru semnalizare și afișaje simple

Plăcile din pastă de lemn, precum Katz Display Boards, rămân plate și stabile, ceea ce le face perfecte pentru publicitatea în puctele de vânzare. Pentru afișaje mai rigide, verificați cartoanele serigrafiate, cum ar fi Excellent Silkboard. Dacă sunteți în căutarea unor plăci mai ușoare, panourile de afișare Dispa oferă multe opțiuni în funcție de aplicația dumneavoastră. Toate aceste afișaje provin din surse certificate și sunt ușor de reciclat.
 

Pentru afișaje complexe 3D

Placa de tip fagure de miere este cea mai potrivită variantă pentru plăcile rezistente. Game precum Coala Air Board și Swedboard sunt ideale pentru un design eco-responsabil. Atât variantele ușoare, cât și cele robuste fac loc creativității pentru a proiecta afișaje și pentru a realiza mobilier pentru aplicații de interior. Aceasta este oportunitatea perfectă de a crea experiențe de brand puternice.

Coala Air Board
 

Pentru zonele umede din interior sau exterior

Doriți să utilizați comunicarea vizuală în afara spațiului dumneavoastră comercial? Există, de asemenea, soluții pentru aplicații exterioare de scurtă durată. Luați în considerare plăcile din pulpă de lemn, precum Katz Display Board Outdoor sau panourile de hârtie, cu trei straturi, ca Dispa Outdoor.
 

Pentru aplicații prelungite în exterior

Ce se întâmplă dacă plănuiți să utilizați un semn sau un afiș exterior  pentru o durată mai mare de timp? Polipropilena canelată este cel mai bun aliat al tău, ca în cazul plăcilor Triaprint sau AkyPrint. Aceste materiale din polipropilenă, cu structuri celulare, sunt mai ușoare decât PVC-ul și sunt 100% reciclabile. Suprafața lor netedă este ideală pentru imprimare.

Soluții pentru gestionarea sfârsitului ciclului de viață al PVC-ului

Producția de PVC implică atât procese consumatoare de energie, cât și emisii de carbon provocate de substanțele chimice, precum clorul gazos, aditivii și alte substanțe toxice.

Dar cea mai mare îngrijorare se învârte în jurul managementului PVC-ului la finalul vieții. PVC-ul flexibil este plasticul cel mai puțin reciclabil și cel mai utilizat pe scară largă. Într-adevăr, este dificil de reciclat și ajunge, adesea, în gropile de gunoi sau în incineratoare, unde poate elimina substanțe nocive, precum dioxinele și fosgenul. PVC-ul nu dispare niciodată, transformându-se în particule de microplastic.

Gestionarea sfârșitului ciclului de viață al graficelor printate este o problemă complexă care implică mai multe părți interesate, inclusiv producătorii de materiale,  furnizorii, agențiile, mărcile și partenerii de reciclare.
 

Circular economy
Linear economy 

Reciclarea acestor bannere necesită separarea PVC-ului de poliester, ceea ce face reciclarea complexă și costisitoare. Din fericire, apar noi soluții. Un studiu realizat în Australia în anul 2018, explică o metodă rentabilă și durabilă care nu necesită separarea PVC-ului de poliester. În schimb, sfărâmă bannerele cu material de cablu reciclat, sporind densitatea amestecului și făcându-l potrivit pentru tehnicile de fabricare a plasticului.

Numai Australia depozitează 500 de tone de bannere cretate cu PVC în fiecare an. Această abordare ar putea împiedica ca până la 50% din aceste deșeuri să ajungă la groapa de gunoi, emițând cu 78% mai puține kg echivalent CO2.

Concluzie: soluția nu este unilaterală

Astăzi, industria de afișaje și grafice se bazează, în principal, pe materiale plastice, cum sunt foliile autoadezive, bannere și foi rigide, contribuind la risipia de mediu pe termen lung. Dependența industriei de PVC provine din obișnuință și comoditate.
 

Conclusion: the solution is not one-sided
 

În calitate de retaileri sau producători, trebuie să inițiem soluții mai bune pentru un retail sustenabil, fără a aștepta noi cpnstrângeri legislative.

Abordarea acestei mari provocări necesită schimbări mici, progresive,  în alegerea materialelor. Pentru a crea mai multe spații de retail eco-responsabile, trebuie să ne gândim la circularitate pentru a spori valoarea a tot ceea ce producem. De exemplu, putem reutiliza materialele pentru îmbrăcăminte, imprimate. Sau putem reutiliza țesăturile neimprimate în scopuri artistice.

Deși preocupările de mediu sunt primordiale, dorim să avem în vedere viabilitatea comercială. Înseamnă crearea de performanță și alternative rentabile. Nu există soluția perfectă. Cu toate acestea, există modalități prin care putem îmbunătăți lucrurile.