stiri-verzi, blog, sustenabilitate, comunicare-vizuala

Cele mai bune modalități de a crea un spațiu de retail mai eco-responsabil

11 Mar 2024 — Design sustenabil; Design; Magazine de retail; Eco-responsabil
Print
The best ways to craft a more eco-responsible retail space

73% dintre clienți doresc să-și reducă impactul asupra mediului, în timp ce 58% preferă mărcile care furnizează materiale și servicii etice. Aceste cifre indică faptul că proiectarea unui spațiu de retail durabil a devenit o necesitate.

73% dintre clienți doresc să-și reducă impactul asupra mediului, în timp ce 58% preferă mărcile care furnizează materiale și servicii etice. Aceste cifre indică faptul că proiectarea unui spațiu de retail durabil a devenit o necesitate.

Design sustenabil: o nouă provocare pentru retaileri

Retailerii joacă un rol esențial în construirea unui viitor durabil. Fiind veriga finală între consumatori și întregul lanț de aprovizionare, aceștia pot deschide calea către responsabilitatea ecologică. Și, au multe pârghii pentru a face acest lucru. În centrul modelului lor de afaceri, comercianții cu amănuntul pot alege furnizorii și materialele sursă pe baza criteriilor de durabilitate. Pentru a da formă angajamentului, aceștia pot proiecta un spațiu comercial eco-responsabil.

Într-adevăr, din ce în ce mai mulți clienți se așteaptă ca mărcile să se angajeze în practici durabile la fiecare pas. Generația Z și Milenialii sunt cele mai conștiente generații din punct de vedere ecologic. Aceștia știu că totul are un impact asupra mediului:ceea ce cumpără, locul din care cumpără, cât timp folosesc un produs etc. Majoritatea favorizează brandurile care iau măsuri pentru un viitor mai bun. Pentru a se ridica la aceste așteptări și pentru a rămâne competitivi, comercianții cu amănuntul trebuie să facă pasul cel mare.
 

Sustainable design: a new challenge for retailers
 

Crearea unui spațiu de vânzare durabil este, de asemenea, benefică pentru rentabilitate deoarece ajută la reducerea costurilor. La prima vedere, te gândești la mobilier, materiale și decorațiuni. Însă, a deveni un retailer sustenabil include și un consum mai bun de energie, lucrări de izolare, gestionarea deșeurilor și upcycling (reciclarea creativă). În calitate de designer sau om de creație, sarcina ta este să folosești comunicarea vizuală pentru a ghida clientul prin călătoria lui de cumpărare. Iată câteva puncte de plecare pentru a proiecta magazine durabile.

Imaginați-vă un spațiu de retail sustenabil încă de la început

Conceperea unui magazin de retail eco-responsabil începe cu un design bine gândit. Un exemplu perfect este IKEA și magazinul lor din Greenwich, Londra, deschis în anul 2019. Aceștia au proiectat totul având în vedere durabilitatea. În primul rând, au ales o locație aproape de transportul public pentru călătorii cu emisii reduse de carbon. În al doilea rând, au construit structura cu materiale regenerabile. În al treilea rând, au adăugat panouri solare pentru a face ca generatorul de energie să fie autosuficient. IKEA este un pionier în proiectarea întregii experiențe de cumpărare, creând centre unde oamenii pot petrece timp de calitatea împreună.

În această idee de remodelare a spațiilor, tot mai mulți designeri de spații comerciale folosesc sisteme modulare în locul configurațiilor fixe. În acest fel, magazinele sunt flexible și ușor de reconficurat în orice moment.
 

Imagine a sustainable retail space from the start
 

Ce părere aveți despre materialele și mobilierul pentru amenajarea magazinului? Selectarea elementelor organice este crucială pentru proiectarea unui loc durabil. Dacă investiți în elemente din lemn, asigurați-vă că sunt certificate FSC, ceea ce înseamnă că provin din păduri gestionate în mod etic. Alte materiale durabile sunt bambusul, pluta, piatra naturală, aluminiul și sticla reciclată. Simțiți-vă liberi să încercați noi materiale fabricate din alge, miceliu sau plastic reciclat. Aceasta este o oportunitate de a spune poveștile din spatele acestor materiale și modul în care sunt benefice. Puteți face acest lucru cu ajutorul panourilor de afișare din magazine și a altor soluții de comunicare vizuală.

Lumina naturală este o altă modalitate de a crea un spațiu comercial mai sustenabil. În primul rând, lumina artificială reprezintă mai mult de o treime din bugetul destinat energiei electrice a magazinului. Pe lângă faptul că este gratuită, lumina zilei face experiența de cumpărare mai plăcută și crește vânzările. Pe lângă lumina naturală, iluminarea cu LED este de preferat în detrimentul becurilor tradiționale.

Probabil ați auzit de designul circular de retail. Aceasta este o tendință în creștere care merge de la ambalaje durabile la materiale reutilizate pentru produse, inclusiv servicii de îngrijire și reparații. H&M și Zara sunt exemple bune de utilizare a deșeurilor ca resursă. Aceștia au pubele în magazine sau stații de reparații pentru colecatrea hainelor vechi sau deteriorate. Apoi, reciclează și donează aceste haine pentru a contribui la proiecte sociale conduse de organizații non-profit. Cercul este complet și resursele materiale revin în sistem. Designul circular se inspiră din natură și este tranziția perfectă către ultima noastră parte.

Aduceți natura în interiorul magazinului și duceți-o la următorul nivel

Am menționat deja importanța utilizării materialelor organice și a deschiderii spațiului comercial pentru a permite intrarea luminii naturale. Cu toate acestea, există nenumărate modalități de a integra natura în magazine.

Ați auzit de designul biofil? Biofilia este afinitatea înnăscută pe care noi, ființele umane, o avem față de natură. Designul biofil își propune să restabilească legătura dintre oameni și lumea naturală. A fi înconjurat de plante reduse stresul și îmbunătățește starea de bine și stimulează creativitatea și productivitatea. 
 

Bring nature into the shop and take it to the next level
 

Designul biofil în retail implică introducerea plantelor, crearea de spații inspirate din sălbăticie și utilizarea materialelor și figurilor care imită formele naturale. Această abordare îmbunătățește experiența de cumpărături și se aliniază cu cererea în creștere a consumatorilor pentru spații verzi. Adăugați obiecte care au culori organice. Furnizați materialele din biodiversitatea locală. Ce spuneți despre crearea unui perete viu? Există posibilități nelimitate de a face un spațiu de vânzare să prindă viață.

 

- - -

Clienții și-au schimbat deja obiceiurile de cumpărare în favoarea brandurilor care adoptă practici durabile. Provocările de durabilitate vor continua să definească și să influențeze tendințele de design de retail. Antalis oferă soluții alternative durabile pentru comunicarea vizuală în magazine și pentru decorarea și amenajarea spațiilor.

 

*Sursă: Why retail design needs to incorporate sustainable materials and embrace ‘reuse’ as a design tool - Sheridan&Co
**Sursă: Generation P(urpose): From Fidelity To Future Value