Condițiile generale de achiziții Antalis

Traducere din limba engleză

 

Martie 2024

Articolul 1: Domeniul de aplicare si prioritate

Aceste Condiții Generale de Achiziție (la care se va face referire în continuare la ”CGA”, ”GCP” în engleză, împreună cu comanda de achiziționare corespunzătoare a ANTALIS vor stabili termenii obligatorii pentru livrări, echipamente, instalații și servicii (numite în continuare ”Bunuri” comandate de către ANTALIS (la care se va face referire în continuare ca ”ANTALIS”), ale cărei informații de contact apar pe comanda de achiziționare.

ANTALIS nu va fi obligată legal să accepte termenii și condițiile generale de vânzare ale Furnizorului și nici alte condiții suplimentare ori alte prevederi care se găsesc  în orice propunere, oferta, listă de prețuri, document de recunoaștere, factură, documentație de livrare sau alte asemenea, emise de Furnizor, nefiind legata de îndeplinire în curs de desfășurare, în curs de tranzacționare sau de vreo o uzanță de comerț, cu excepția cazului în care ANTALIS accepta în mod expres acest lucru în scris.

Dacă nu s-a încheiat un contract între ANTALIS și Furnizor în scris, semnat de către reprezentanții legali ai Antalis, respectiv ai Furnizorului, prin care se derogă în mod expres aceste CGA, aceste CGA vor fi considerate aplicabile în mod exclusiv.

Articolul 2: Acceptarea Comenzii de achiziție

Furnizorul va confirma către ANTALIS acceptarea comenzii de achiziție în termen de o (una) zi lucrătoare de la data primirii comenzii (dacă nu se convine în mod expres asupra unui alt termen). În plus, dacă Furnizorul nu refuză o comandă în scris, în limita termenului  mai sus menționat și începe să ducă la îndeplinire comanda, comanda va fi considerată ca fiind acceptată, conform Condițiilor Generale de Achiziție (”Contractul”); ducerea la îndeplinire a comenzii constituie dovada acceptării sale, conform Contractului.

Articolul 3: Respectarea legii

Furnizorul va respecta întotdeauna toate legile, reglementările și ordonanțele care se aplică acestui Contract, incluzând dar nelimitându-se la legislația muncii și cea referitoare la mediul înconjurător. Bunurile trebuie să fie livrate cu instrucțiunile și recomandările de folosire, depozitare și întreținere corespunzătoare pertinente,  în condiții optime și sigure, precum și cu documentele cerute de standardele, legile și reglementările din țara de unde se face livrarea. La neîndeplinirea condițiilor de mai sus la livrare, ANTALIS își rezervă dreptul să refuze Bunurile.

Articolul 4: Livrarea, termenul de primire

Timpul este esențial, iar toate datele la care se face referire în acest Contract sunt fixe. Dacă Furnizorul anticipează că poate întâmpina dificultăți în ceea ce privește respectarea datei de livrare sau orice alte obligații prevăzute in acest Contract, va face cunoscut acest fapt lui ANTALIS imediat, în scris.

Articolul 5: Livrarea Bunurilor

5.1: Condițiile și conținutul livrărilor

Furnizorul va respecta accesul și condițiile de descărcare la locul livrării. În lipsa unei stipulări exprese în acest sens, Bunurile vor fi livrate DDP (cu taxa de livrare conform Incoterms 2010), însoțite de o notă în care se menționează Numărul Comenzii Antalis, numărul de referință al Bunurilor și cantitatea. În lipsa acestui document, ANTALIS va lua în considerare pentru plata facturilor, doar greutatea și cantitatea înregistrate de ANTALIS.

5.2: Ambalarea și transportul

Furnizorul va ambala, va marca și va trimite  Bunurile în conformitate cu bunele practici comerciale și de siguranță și cu specificațiile ANTALIS în  așa fel încât să prevină deteriorarea acestora în timpul transportului și să asigure descărcarea eficientă a acestora, manevrarea și depozitarea. Toate Bunurile vor fi marcate în mod clar ca fiind destinate pentru ANTALIS. Furnizorul va fi răspunzător de orice pierde sau deteriorare ca urmare a neîndeplinirii obligației de marcare corespunzătoare. Nu i se va cere firmei ANTALIS să facă nicio reclamație pentru astfel de pierderi sau deteriorări împotriva transportatorului obișnuit implicat.

5.3: Termenele de livrare

Data și termenul de livrare pentru Bunuri la destinația finală sunt obligatorii  și se pot modifica numai cu acordul scris în mod expres al ANTALIS. Furnizorul nu va realiza nicio livrare parțială, nicio livrare înainte sau după data și termenul de livrare conveniți, cu excepția cazului în care ANTALIS a acceptat acest lucru în scris. Dacă se acceptă o livrare în avans, se va ține cont doar de data de livrare stabilită în Contract în ceea ce privește calcularea datei scadente pentru plata facturii. Totuși, ANTALIS își rezervă dreptul să refuze orice livrare care nu se face la termenele stabilite în Contract și să returneze Bunurile pe riscul și pe cheltuiala Furnizorului.

5.4:Consecințele livrărilor intârziate

În cazul livrărilor întârziate ANTALIS poate (i) să solicite o livrare expres pe cheltuiala Furnizorului; (ii) să aplice o penalizare pentru întârziere de 1% din prețul Bunurilor în cauză, inclusiv o taxă corespunzătoare fiecărei săptămâni de întârziere până la un maxim de 5% (dacă nu se convine în mod expres la o altă cifră); (iii) să compenseze aceste penalizări din sumele pe care trebuie să le plătească Furnizorului cu condiția ca Furnizorul să nu prezinte nicio obiecție în termen de 4 zile de la primirea acestei notificări de către ANTALIS; (iv) să încheie și să anuleze ipso jure, în întregime sau parțial, prin intermediul unei înștiințări scrise, orice comandă care nu se livrează la timp, fără a prejudicia orice alte drepturi sau reparații.

 5.5: Înștiințarea de primire a Bunurilor

O livrare este considerată încheiată atunci când ANTALIS a înștiințat în scris în ceea ce privește recepționarea. Recunoașterea primirii consumabilelor sau a Bunurilor finite se va dovedi cu semnătura ANTALIS pe nota de livrare fără nicio rezervă; recunoașterea primirii serviciilor se va dovedi prin realizarea definitivă și reală a serviciilor până la capăt către ANTALIS fără nicio rezervă. Niciuna dintre cele două nu va constitui o acceptare a Bunurilor în sensul de a nu avea defecte și de a fi în conformitate. Recunoașterea primirii echipamentelor sau dispozitivelor care necesită instalare, montare și/sau punerea în funcțiune se va dovedi prin prezența semnăturii ANTALIS pe protocolul de predare fără rezerve.

Articolul 6 Prețurile și plata

6.1: Prețul

Toate prețurile se vor fixa pentru Bunuri ambalate și livrate în mod corespunzător și/sau pentru instalarea echipamentelor/dispozitivelor, incluzând montarea și punerea în funcțiune, transportul și descărcarea la locul indicat de ANTALIS. Bunurile vor fi transportate pe riscul și cheltuiala Furnizorului. Prețurile fixate includ asigurări, formalități vamale, taxe vamale și impozite.

6.2: Plata

Facturile pentru fiecare comandă trebuie trimise Serviciului de contabilitate al ANTALIS și trebuie să se indice cel puțin numărul comenzii, cantitatea Bunurilor, data și numărul notei de livrare. Plata în întregime se va face electronic, prin tranzacții EDI sau prin orice alte mijloace acceptate în scris de către ANTALIS depinzând de acceptarea Bunurilor de către ANTALIS și de forma corectă a facturii, în conformitate cu termenii de plată stabiliți în comanda de achiziție. Dacă Furnizorul nu îndeplinește oricare dintre obligațiile prevăzute în acest Contract, ANTALIS va avea dreptul să suspende plata. ANTALIS va avea în orice moment dreptul să compenseze sau să deducă din orice sume datorate de ANTALIS Furnizorului orice sume datorate de Furnizor către ANTALIS fără a ține cont de natura reclamației. Furnizorul recunoaște și este de acord ca datoriile ANTALIS către acesta să poată fi achitate în numele ANTALIS de către orice persoană juridică aparținând Antalis Group și/sau de o terță parte desemnată de ANTALIS, iar o astfel de plată scutește ANTALIS de datorie.

6.3: Proprietatea

Proprietatea Bunurilor va fi transferată către ANTALIS la livrare, cu excepția cazului în care Bunurile nu se livrează la timp (Articolul 5.3),  chiar dacă o parte din plată nu se poate face încă sau este restantă. Dacă se fac plăți în avans pentru Bunuri înainte de livrare, transferul proprietății se face la efectuarea plății.

Articolul 7: Acceptarea și transferul riscurilor

Acceptarea și transferul riscurilor în ceea ce privește Bunurile, va avea loc la sediul  ANTALIS după inspectarea corespunzătoare și fără a ține cont de termenii de plată și de livrare.

Articolul 8: Calitatea

8.1: Fără defecte și conformitatea

Furnizorul certifică faptul că Bunurile sunt fără defecte și respectă cerințele acestui Contract. Verificarea sau plata Bunurilor de către ANTALIS nu constituie acceptarea sau exonerarea Furnizorului de niciuna dintre obligațiile, reprezentările sau garanțiile prevăzute în acest Contract. ANTALIS își rezervă dreptul de a face inspecții la sediul Furnizorului în timpul procesului de îndeplinire a comenzii. Dacă ANTALIS efectuează o inspecție sau un test la sediul Furnizorului, acesta va facilita și va acorda asistență în mod legal și rezonabil pentru siguranța și confortul personalului de inspecție al ANTALIS. Furnizorul își asumă obligația de a informa imediat ANTALIS în legătură cu orice suspiciune de neconformitate a Bunurilor livrate către ANTALIS.

8.2.: Certificate ISO

Dacă Furnizorul deține certificate ISO, aceste condiții vor constitui o confirmare din partea Furnizorului a implementării tuturor obligațiilor ce decurg din deținerea acestor certificate, reducând astfel verificările privind controlul de calitate, cerute pentru livrare la sediul ANTALIS. În plus, Furnizorul trebuie să informeze imediat ANTALIS cu privire la orice eveniment semnificativ legat de aceste certificate ISO (de ex. reînnoire, anulare).

8.3. Schimbări ale Bunurilor

Furnizorul nu va face nicio schimbare la Bunuri, la procesul de fabricare, la locul de fabricare sau la materia primă fără consimțământul prealabil scris al ANTALIS. În cazul unei schimbări convenite, Furnizorul va suporta toate cheltuielile aferente schimbării Bunurilor, procesului de fabricare, a locului de fabricare sau a materiei prime. În situația încetării producerii Bunurilor, Furnizorul va reachiziționa Bunurile aflate în stocul ANTALIS la prețul de achiziție.

8.4: Execuția si buna-credință

Orice proiectare, fabricare, instalare, livrare sau alte obligații ce trebuie duse la îndeplinire de către sau în numele Furnizorului în conformitate cu acest Contract, se vor realiza cu priceperea si grija corespunzătoare și cu bună-credință. Furnizorul va fi pe deplin răspunzător de această execuție.

Articolul 9: Garanția

Pe lângă toate garanțiile statutare, garanțiile contractuale vor fi în vigoare timp  de 24 de luni de la data la care ANTALIS confirmă primirea Bunurilor (Art. 5.5).

9.1. Bunurile

Furnizorul reprezintă și garantează ANTALIS că Bunurile: (i) sunt potrivite pentru scopul pentru care au fost create, sunt noi, comercializabile, de bună calitate și nu au defecte în proiectare, materiale, construcție, procesul de fabricație; (ii) sunt conforme cu specificațiile si orice cerințe în conformitate cu acest Contract; (iii) sunt libere de orice sarcini; (iv) sunt prevăzute cu și însoțite de toate informațiile/instrucțiunile necesare pentru folosirea lor adecvată și sigură; (v) sunt însoțite de toate licențele pentru scopul pentru care au fost create, inclusiv dreptul de transfer și de acordare a sublicențelor; (vi) nu încalcă niciun patent intern sau străin, niciun drept de autor, secret comercial, marcă înregistrată sau  drepturi de proprietate intelectuală ale niciunei terțe părți; și (vii) sunt produse, depozitate și transportate în conformitate cu toate legile și reglementările aplicabile în țara în care au fost fabricate, depozitate și în tranzit, în special cele referitoare la sănătate, siguranță, legislația muncii și cea referitoare la mediul înconjurător.

9.2 Reparații

Dacă oricare dintre Bunuri sunt defectuoase sau nu sunt în conformitate cu cerințele acestui Contract, ANTALIS va notifica Furnizorul despre acest lucru în scris, într-un interval de timp rezonabil și  fără prejudiciul niciunui drept sau reparație în conformitate cu acest Contract sau cu legea aplicabilă. ANTALIS poate, la discreția sa și pe cheltuiala și riscul Furnizorului să: (i) să ceară o returnare totală a prețului plătit în conformitate cu acest Contract și să returneze Bunurile în cauză sau (ii) să solicite Furnizorului să remedieze prompt defectul sau neconformitatea sau să înlocuiască Bunurile neconforme cu Bunuri care întrunesc specificațiile.  Bunurile respinse vor fi considerate nelivrabile. Furnizorul va prelua Bunurile în termen de 15 zile de la înștiințarea de neconformitate sau defect. Se poate aplica o taxă de depozitare pentru Bunurile nepreluate după 15 zile.

Acceptarea sau plata tuturor Bunurilor sau a unei părți a acestora în conformitate cu acest Contract nu vor fi considerate ca o renunțare din partea ANTALIS la dreptul de anulare, returnare sau respingere a tuturor Bunurilor sau a unei părți a acestora,, pe motive de neconformitate, de defecte latente sau evidente sau de altă încălcare a garanției sau la dreptul de a cere daune, inclusiv costuri de producție și pierderi de profit sau alte daune speciale suferite de ANTALIS.

Articolul 10: Răspunderea

Furnizorul va fi răspunzător de toate daunele cauzate firmei ANTALIS direct sau indirect ca urmare a unei încălcări a obligațiilor sale, incluzând dar nelimitându-se, la întârzierea în livrare, consecințe ale neconformității și încălcarea garanției. Furnizorul va despăgubi și va exonera ANTALIS, pe agenții și angajații acestuia de și împotriva tuturor și a oricăror acțiuni legale, administrative, reclamații de daune, decizii, răspunderi, dobânde, cheltuieli cu avocați, costuri și cheltuieli de orice natură (incluzând dar nelimitându-se la daune speciale, indirecte, accidentale și subsidiare), fie că acestea au loc înainte sau după încheierea livrării Bunurilor în conformitate cu acest Contract, în orice mod cauzat sau presupus a fi cauzat de acțiuni, omisiuni, greșeli, încălcări ale garanțiilor explicite sau implicite, ale obligațiilor în conformitate cu acest Contract sau de neglijența Furnizorului (sau a oricărei alte persoane care acționează la ordinul Furnizorului, este sub controlul acestuia sau acționează în numele acestuia).  ANTALIS nu va fi răspunzătoare în fața Furnizorului pentru niciun venit sau profit pierdut sau pentru alte daune subsidiare sau accidentale, chiar dacă ANTALIS a fost avertizată de posibilitatea unor astfel de daune. În nicio împrejurare ANTALIS nu va răspunde în fața Furnizorului, a succesorilor sau cesionarilor acestuia pentru daunele peste suma datorată Furnizorului pentru execuția completă în conformitate cu acest Contract, mai puțin orice sumă deja plătită Furnizorului de către ANTALIS.

Articolul 11:Suspendarea și rezilierea

Fără prejudiciul niciunui drept sau reparație disponibile pentru ANTALIS în conformitate cu acest Contract sau cu legea, ANTALIS  va avea dreptul, la discreția sa, să suspende sau să pună capăt ipso jure și cu efect imediat obligațiilor în conformitate cu acest Contract, în întregime sau parțial, prin intermediul unei înștiințări scrise în situația în care: (i) Furnizorul încalcă oricare dintre obligațiile sale în conformitate cu acest Contract ; și/sau (ii) Furnizorul intră în faliment, în imposibilitate de plată, sechestru, lichidare, atribuire în beneficiul creditorilor sau proceduri similare în proceduri de înregistrare sau cerere. ANTALIS nu va răspunde în fața Furnizorului în cazul unei astfel de rezilieri. În cazul rezilierii, orice obligație asumată înainte de reziliere se va realiza în conformitate cu termenii și condițiile acestui Contract.

Articolul 12: Proprietatea intelectuală și confidențialitatea

Furnizorul va trata toate  informațiile oferite de ANTALIS, în numele ANTALIS  sau schimbate în conformitate cu acest Contract, ca fiind confidențiale , inclusiv dar nelimitându-se la prețuri, specificații, planuri, desene, formule, documente, ustensile, mulaje oferite sau create pentru a fabrica Bunurile comandate de ANTALIS (”Informațiile”). Toate aceste informații, vor fi folosite de către Furnizor doar pentru scopurile acestui Contract și cu grijă cel puțin rezonabilă pentru a proteja aceste Informații.

Toate aceste Informații vor rămâne în întregime și exclusiv în proprietatea ANTALIS, iar Furnizorul i le va înapoia firmei ANTALIS fără întârziere la cererea ANTALIS și fără a păstra nicio copie a acestora. Furnizorul se obligă să atribuie toate drepturile cu privire la proprietatea intelectuală care pot apărea ca urmare a executării comenzii și acceptă că prețul plătit pentru Bunuri include include o contrapartidă pentru transferul drepturilor de proprietate intelectuală.

Articolul 13: Asigurarea

Furnizorul garantează că va contracta și va menține cu un asigurator solid din punct de vedere financiar, toate polițele de asigurare necesare și corespunzătoare pentru a acoperi răspunderea sa publică, răspunderea pe produs și cea profesională, precum și riscurile inerente îndeplinirii acestui Contract, în special orice daună cauzată firmei ANTALIS sau oricărei terțe părți, ca urmare a neconformității la livrare, a defectelor Bunurilor sau serviciilor aferente și/sau a oricărei omisiuni a reprezentanților sau angajaților săi, în conformitate cu obligațiile stipulate în acest Contract. Furnizorul garantează că aceste polițe de asigurare includ acoperirea corespunzătoare pentru leziuni corporale, daune materiale, daune subsidiare și pierderi financiare propriu-zise. Furnizorul îi va oferi firmei ANTALIS, la cerere, toate certificatele de asigurare relevante.

Furnizorul garantează că va sigura în aceleași condiții proprii săi furnizori și sub-contractanți.

Articolul 14 Protecția datelor

14.1. Angajament general

Furnizorul garantează că folosește o tehnologie recunoscută, de încredere și care se actualizează în mod regulat pentru a asigura protecția corespunzătoare a datelor și sistemelor informatice necesare pentru îndeplinirea acestui Contract. Aceste garanții sunt fundamentale pentru ca ANTALIS să consimtă să încredințeze Furnizorului acest Contract, deoarece orice încălcare a acestui angajament general ar avea consecințe grave și dăunătoare pentru ANTALIS și Grupul său.

Furnizorul va implementa toate măsurile tehnice și organizatorice necesare pentru a proteja datele și sistemele firmei ANTALIS împotriva distrugerii, pierderii, distorsiunii sau accesului neautorizat, accidental sau ilicit.

Furnizorul va lua toate măsurile necesare pentru a evita riscul de a introduce viruși în sistemele informatice ale ANTALIS (același lucru pentru Grupul Antalis). Un virus înseamnă orice program, vierme informatic, cal troian, bombă logică, etc. care afectează sau e probabil să afecteze toate informațiile sau parte a acestora și/sau sistemul informatic.

Furnizorul se va asigura că toți angajații săi care au acces la datele firmei ANTALIS sunt pregătiți în mod corespunzător și au o obligație legală de confidențialitate și de securitate. Furnizorul se obligă să recupereze informațiile menționate ale ANTALIS în caz de pierdere sau deteriorare.

La cererea scrisă a ANTALIS, Furnizorul se angajează să returneze firmei ANTALIS, în orice moment. toate datele acesteia  (inclusiv datele de client ale ANTALIS), toate rapoartele sau documentele de orice tip care conțin sau se referă la datele menționate ale ANTALIS, precum și orice copii sau reproduceri ale acestor documente  și să distrugă orice urmă care încă există, a acestor informații, indiferent de suportul pe care se află.

14.2: Datele personale

Furnizorul se va conforma tuturor legilor și reglementărilor referitoare la protecția datelor personale, în special Regulamentului Nr. 2016/679 din 27 aprilie 2016 al UE și tuturor legilor și reglementărilor aplicabile cu privire la protecția drepturilor referitoare la intimitate în ceea ce privește prelucrarea datelor personale.

Furnizorul va fi unicul răspunzător de prelucrarea acestor date și va exonera ANTALIS de orice răspundere, dacă această prelucrare încalcă legile mai sus menționate.

Niciuna dintre Părți nu va prelucra date personale în numele celeilalte în conformitate cu acest Contract, cu excepția cazului în care Părțile convin în mod expres altceva într-un Contract de prelucrare a datelor încheiat cu respectarea Regulamentului 2016/679 din 27 aprilie 2016 al UE și cu legile și reglementările aplicabile în acest domeniu.

14.3: Auditul de protecție a datelor

La cererea ANTALIS, Furnizorul îi va oferi toate informațiile pertinente referitoare la prelucrarea securității datelor, la dispozitivele, procedurile și la personalul implicat în acest sens. ANTALIS va avea in plus, dreptul, în urma consultării cu Furnizorul și cu un  termen rezonabil de notificare, să auditeze și să inspecteze sediul Furnizorului și registrele acestuia în timpul orelor de lucru, fără a întrerupe activitatea Furnizorului pentru a verifica îndeplinirea de către Furnizor a acestei clauze. Poate să solicite auditarea sau inspecția unui auditor-terță parte.

 

Articolul 15: Contractanții independenți

Furnizorul va duce la îndeplinire acest Contract ca un contractant independent și nimic din ce conține acest Contract nu are scopul a de a crea un parteneriat, o asociere sau o relație de angajare între Parți. Furnizorul nu va subcontracta, nu va transfera, nu va promite sau nu va atribui niciunul dintre drepturile și obligațiile ce decurg din acest Contract, fără consimțamântul prealabil scris al ANTALIS.

Articolul 16: Intuitu persona

Acest Contract se încheie intuitu personae. În consecință, fără consimțământul prealabil scris al ANTALIS, Furnizorul nu va putea atribui, contribui sau transfera în niciun fel acest Contract nici în întregime, nici parțial, în special și fără limitare, prin intermediul unei fuziuni, separări, contribuții parțiale de active, leasing de gestiune.

ANTALIS va putea transfera liber acest Contract parțial sau în întregime, în orice mod, către orice companie sau firmă care deține părți din capitalul său direct sau indirect, către orice filială sau companie la care ANTALIS are o participare directă sau indirectă sau către orice bancă sau instituție financiară de la care ANTALIS și-a finanțat parte din afacere.

Furnizorul se va asigura că angajații săi, personalul, agenții, consultații, sub-contractanții săi (dacă există) vor respecta Contractul și va fi unicul responsabil pentru orice încălcare a acestuia. Furnizorul nu va subcontracta îndeplinirea acestui Contract, nici în întegime nici parțial, fără consimțamântul prealabil scris al ANTALIS.

Articolul 17: Diverse

Dacă oricare dintre aceste Condiții devine nulă, ilegală sau inaplicabilă, condițiile rămase vor fi în continuare valabile, iar condițiile afectate vor fi  înlocuite în mod valabil astfel încât să  se atingă scopul (scopurile) lor inițial (inițiale).

Nici întârzierea și nici incapacitatea ANTALIS de a pune în aplicare oricare dintre prevederile acestui Contract nu vor constitui o renunțare la drepturile menționate în Contract. Nicio renunțare, niciun consimțământ sau modificare nu vor fi obligatorii pentru părți dacă nu se fac în scris și nu sunt semnate de ambele părți.

Drepturile și reparațiile rezervate pentru ANTALIS sunt cumulative și se adaugă la oricare alte drepturi și reparații disponibile în conformitate cu acest Contract, în justiție sau în echitate.

Articolul 18: Legea aplicabilă și jurisdicția competentă

Acest Contract va fi guvernat și va fi interpretat în conformitate cu legile în vigoare în țara unde a fost înființată ANTALIS sau cu legile elvețiene dacă Furnizorul este situat în afara acestei țări, cu excluderea normelor referitoare la conflict de legi.

În lipsa unei înțelegeri amiabile între Părți, toate disputele apărute în urma acestui Contract sau în legătură cu acesta se vor supune următorilor:

  • Dacă Părțile au domiciliul în aceeași țară, Furnizorul acceptă (a) să trimită orice dispută jurisdicției exclusive a instanțelor din țara unde se află sediul social al ANTALIS și b) acceptă că ANTALIS poate să aleagă să întreprindă acțiuni și proceduri legale la orice instanță aflată în țara în care (i) este înregistrat sediul social al Furnizorului sau (ii) acolo unde ANTALIS suferă  orice daune.
  • Dacă părțile au domicilii în țări diferite, Furnizorul este de acord (a) să se supună jurisdicției exclusive a Tribunalului Comercial din Cantonul Geneva, dar (b) ca ANTALIS poate să aleagă să întreprindă acțiuni și proceduri legale în fața, fie a Tribunalului Comercial din Cantonul Geneva sau în orice altă țară unde (i) este înregistrat sediul social al Furnizorului sau (ii) acolo unde ANTALIS suferă orice daună.

În orice caz, Furnizorul renunță la toate mijloacele de apărare întemeiate pe lipsa de jurisdicție personală, pe neconveniența forului și la orice drept de a apela la orice instanță, alta decât cea desemnată în (a).

Articolul 19: Conformitatea etică și performanța de mediu, socială și de guvernață – Lupta împotriva corupției

ANTALIS aderă la principiile și valorile Codului de conduită Antalis (disponibil pe http://www.antalis.com). Furnizorul se obligă să respecte aceste principii și valori în activitățile sale, fie prin acest Cod și proceduri conexe sau prin unele proprii cu valoare echivalentă.

Furnizorul declară că aplică și va monitoriza normele și procedurile adecvate pentru prevenirea  și detectarea corupției în organizația sa, fie comise de funcționarii, angajații, agenții, contractanții săi,  fie de orice altă terță parte care acționează în numele său. Furnizorul va lucra îndeaproape cu ANTALIS pentru a implementa această etică în afaceri și cea legată de Programele de mediu, sociale și de guvernanță. Această angajare este esențială.

Furnizorul recunoaște și este de acord ca orice furnizor care este actualmente într-o relație contractuală cu ANTALIS sau dorește să facă afaceri cu ANTALIS, să respecte politica de diligență a furnizorilor a Grupului Antalis și va oferi firmei ANTALIS, la cerere și în mod regulat, toate informațiile și documentele referitoare la mediu, implicare socială și guvernanță, la nivel de corporație, de site și de produs, prin intermediul unor platforme online specifice pentru aceasta sau prin chestionare. Furnizorul se obligă și garantează respectarea politicii de diligență a furnizorilor Antalis Group și se obligă să ofere toate informațiile cerute în acest sens.

Sub rezerva unei politeți rezonabile, Furnizorul acceptă să fie auditat și să răspundă la orice solicitare de evaluare pentru a verifica îndeplinirea obligațiilor în conformitate cu acest articol.

Această clauză esențială determină intenția ANTALIS de a încheia și de a rămâne în orice contract cu Furnizorul. În caz de orice încălcare,  ANTALIS va avea dreptul să rezilieze orice contract, în conformitate cu Articolul 11 de mai sus.