stiri, comunicare-scrisa

Maud Vantours despre posibilitățile nelimitate ale hârtiei și Antalis Creative Power Awards

25 Mai 2022 —
Print
maud-vantours-news-banner.jpg

Imaginația nelimitată a lui Maud Vantours pentru posibilități de hârtie este piatra de temelie a carierei sale creative. În onoarea viitoarelor premii, ne-am întâlnit cu Maud pentru a discuta despre călătoria ei creativă de la cele mai timpuri amintiri de design până la înființarea și succesul ulterior al studioului și de design, precum și despre procesul ei de contribuție și la premii în sine. .

Imaginația nelimitată a lui Maud Vantours pentru posibilități de hârtie este piatra de temelie a carierei sale creative. În onoarea viitoarelor premii, ne-am întâlnit cu Maud pentru a discuta despre călătoria ei creativă de la cele mai timpuri amintiri de design până la înființarea și succesul ulterior al studioului și de design, precum și despre procesul ei de contribuție și la premii în sine. .

Poate că încă nu o cunoașteți pe Maud Vantours după numele ei, dar sunt șanse ca dacă v-ați plimbat vreodată pe străzile Parisului, ați văzut lucrarea ei rafinată captând privirile în vitrinele magazinelor prestigioase mărci franceze. Sau, poate, pe paginile revistelor lucioase, unde desenele ei complicate apar adesea în reclamele la parfumuri. De fapt, cu clienți precum Chanel, Dior, Louis Vuitton, Christian Louboutin, Lancôme, Kenzo, Chaumet și mulți alții, este aproape imposibil ca cineva să nu fi întâlnit creațiile lui Maud.

Imaginația nelimitată a lui Maud Vantours pentru posibilitățile hârtiei este piatra de temelie a carierei sale creative. Dar pasiunea ei pentru manipularea materialelor în peisaje de design visătoare și obiecte artistice nu se limitează la hârtie. Ea explorează în mod constant noi moduri de a se exprima cu alte materiale, cum ar fi plexiglas, metal și lemn. În gama ei de la capricios la șic și de la grafic la realist, un lucru este cert - creațiile ei sunt incredibil de calculate cu precizie și atenție la detalii, făcând-o un adevărat maestru al meșteșugului ei.

 

 

maud-vantours-01.jpg

Some of Maud’s commercialwork for Dior in leather and Louis Vuitton in white Keaykolour

 

 

Astfel, Maud Vantours a părut selecția evidentă atunci când a fost vorba de alegerea unui creativ care să proiecteze și să construiască Antalis Creative Power Awards. O inițiativă care celebrează puterea creativității și a designerilor și tipografilor ale căror idei și expertiză dau caracter și personalitate hârtiei. Astfel, era esențial ca premiile în sine să fie obiectul unei astfel de realizări.

În onoarea viitoarelor premii, ne-am întâlnit cu Maud pentru a discuta despre călătoria ei creativă de la cele mai timpurii amintiri de design până la înființarea și succesul ulterior al studioului ei de design, precum și despre procesul ei de contribuția ei la premii în sine.

 

 

Care sunt cele mai vechi amintiri ale tale despre „proiectare”? Ce te-a condus la o carieră în design?

Când eram copil, îmi doream să am o slujbă care consta să desenăm toată ziua... meseria perfectă. Așa mi-am început studiile de artă și am devenit designer. Am absolvit Duperré din Paris unde am urmat Design Training cu o specializare in cercetarea textilelor si materialelor.

 

 

Cum arată o zi de muncă la studioul tău?

Nu există o zi de lucru normală într-un studio de design - fiecare zi depinde de tipul de proiect la care lucrăm. Eu și echipa ajungem la studio la ora 9.30. Suntem patru oameni care lucrăm aici, fiecare cu o anumită abilitate. Încep cu e-mailuri și o ceașcă de ceai, apoi continui să lucrez la proiecte în derulare. Ar putea fi proiectarea pe computer, cercetarea prototipurilor sau producerea de afișaje. După un prânz rapid la studio, continuăm lucrările de artă în curs, iar după-amiaza este alimentată de multe cești de ceai...

 

 

maud-vantours-02.jpg
 
Maud and her design team, each with a specific skill by Rebecka Oftedal

 

 

Ne poți spune despre rolul pe care îl joacă hârtia în munca ta? (adică de ce hârtie?)

Hârtia este unul dintre materialele mele preferate pentru că este fragilă și maleabilă, grosimea ei este aproape imperceptibilă, dar acumulată devine densă și dură. Il suprapun, apoi tai strat dupa strat pana capata volum si o a treia dimensiune. Îmi place ideea de a folosi un material de bază care devine „nobil” după ce l-am lucrat și sculptat.

Lucrez cu hârtie de mult timp și există întotdeauna o nouă modalitate de a o folosi. Hârtia este un material care oferă multe texturi, aspecte și culori și îmi place să amestec toate aceste posibilități. De asemenea, îmi place să amestec hârtia cu alte materiale precum metalul, plasticul și pielea pentru a crea aspecte bogate și o estetică surprinzătoare.

 

 

maud-vantours-03.jpg
 
Some of Maud’s work in Keaykolour, Skin and Curious Matter

 

 

Ce alte medii vă place să explorați?

Unul dintre ultimele noastre proiecte a fost realizat din lemn de stejar. Un decantor de coniac pentru Ludovic al XIII-lea, realizat din straturi subțiri de lemn de stejar, imbricate în straturi ca un sistem pop-up. În cele din urmă, am încercat să folosim o tehnică de hârtie dar cu un lemn masiv pentru un efect surpriză.

Straturi care evocă ciclul timpului și know-how moștenit de la generațiile trecute de maeștri de pivniță, studioul a lucrat cu unul dintre marii noștri parteneri pentru a construi straturi fine de stejar pentru a da volum carafei Ludovic al XIII-lea, obținând silueta perfect recunoscută.

 

maud-vantours-04.jpg
 
Wood cognac decanter for Louis XIII in wood


 

Ai vreun proiect preferat până în prezent?

Ceea ce îmi place este să lucrez la diferite proiecte, pentru multe mărci, cu mulți oameni. Fiecare proiect nou este o provocare creativă. Cea mai mare provocare a mea este să evoluez, să găsesc noi tehnici și să creez o nouă estetică.
Sunt foarte încântat când un client ne contactează pentru un nou proiect - pentru a găsi o nouă poveste, un nou concept, o nouă idee în concordanță cu nevoile clientului. Fiecare solicitare este o nouă șansă de a crea un nou design, graficism și potrivire a culorilor și îmi place asta! Provocarea este să fim în continuă progres.

Așadar, proiectele mele preferate sunt atunci când găsim un rezultat estetic sau o formă care ne-a surprins, când habar nu aveam care va fi rezultatul la început. Dar, după o cercetare dificilă, reflecție și dezvoltare tehnică, găsim indiciul și toată echipa este de acord.

 

 

maud-vantours-05.jpg
 
Some of Maud’s work for the Atelier Cologne in Keaykolour and Pop’Set and for Moët Hennessy in Curious Metallic and Curious Skin

 

 

Cum v-ați inspirat pentru designul Creative Power Awards?

Am construit premiile ca pe o piramidă de pietre în echilibru. Pietrele simbolice evocă echilibrul delicat de la creația pură până la toți pașii necesari pentru realizarea unei opere de artă. Tot procesul creativ, ideea, evoluția ei și traducerea ei într-un mediu până la realizarea ei.

 
maud-vantours-06-v2.jpg
The Creative Power Awards that the winner of each category will take home in 2022.

 

 

Ne puteți spune cum sunt construite?

L-am proiectat în 3D pe computer și, odată ce am fost mulțumiți de formă, am tăiat-o în straturi orizontale pentru a o traduce pe hârtie. Fiecare strat are o formă diferită pentru a completa designul global. Bucățile de hârtie sunt tăiate cu un plotter. Apoi, am compus puzzle-ul vertical strat după strat. Din fericire, am numerotat toate cele 65 de elemente de hârtie, altfel construcția ar fi fost o durere de cap și un puzzle fără sfârșit. În cele din urmă, pentru fiecare categorie am ales o culoare corespunzătoare.

 

De asemenea, ați creat animații digitale frumoase pentru comunicarea digitală a Creative Power Awards. Cum vă traduceți munca cu medii tangibile în munca de design digital?

Animațiile au fost concepute pe ilustrator, de la designul grafic timpuriu până la scenariile pentru fiecare categorie. După aceea, a trebuit să creăm fișierele tăiate și să separăm toate elementele după culoare, pentru a le tăia cu plotter-ul nostru. Apoi a trebuit să construim toate modelele și să lipim totul împreună.

Cea mai interesantă parte a fost ședința foto pentru că permite o anumită libertate de a găsi idei noi, dar interacționând cu materialele fizice. Este întotdeauna mai ușor să găsești idei de animație cu afișajele reale în loc de pe computer.

 

Pentru a afla mai multe despre premii, puteți consulta site-ul: https://antaliscreativepowerawards.com/
Pentru a afla mai multe despre Maud Vantours, puteți verifica site-ul: https://maudvantours.com/