blog, comunicare-vizuala

Importanța culorilor in designul interior al spațiilor comerciale

19 Iun 2023 — Retail; Interior Design; Color retail
Print
Interior Design

VILA GALÉ COLLECTION ELVAS - AUTOR: TIAGO PEDRO Dacă ai crescut cu cutii de Crayola, amestecul somptuos de roșu, violet și roz este cu siguranță familiar. „Magenta este îndrăzneață, plină de inteligență și cuprinzătoare pentru toate”, sugerează Leatrice Eiseman, director executiv al Pantone Color Institute, care recent a numit magenta culoarea anului pentru 2023. „[Ne] galvanizează spiritul, ajutându-ne să construim puterea noastră interioară.”

VILA GALÉ COLLECTION ELVAS - AUTOR: TIAGO PEDRO Dacă ai crescut cu cutii de Crayola, amestecul somptuos de roșu, violet și roz este cu siguranță familiar. „Magenta este îndrăzneață, plină de inteligență și cuprinzătoare pentru toate”, sugerează Leatrice Eiseman, director executiv al Pantone Color Institute, care recent a numit magenta culoarea anului pentru 2023. „[Ne] galvanizează spiritul, ajutându-ne să construim puterea noastră interioară.”

Gândiți-vă la clienții dvs individual și mergeți să-i cunoașteți !

Culorile au un efect profund asupra oamenilor. Studiile arată că ele influențează modul în care ne simțim pe noi înșine, mediile noastre și obiectele și produsele din jurul nostru. Suntem animale vizuale, iar culorile sunt cele mai importante indicii care ne motivează impresiile și comportamentul.

Într-un cadru comercial de vânzare cu amănuntul, alegerile de culoare sunt cel mai important factor în designul interior și al spațiului. Cercetările arată că 93% dintre deciziile de cumpărare ale consumatorilor se bazează pe aspectul vizual și că 73% dintre aceste decizii sunt luate în magazin. Majoritatea clienților fac judecăți subconștiente despre produse în 90 de secunde de la intrarea într-un magazin, iar culoarea este cea mai mare influență asupra acestor judecăți.

Nu toți oamenii reacționează la culori în același mod. Cu toate acestea, zeci de ani de cercetare au arătat că culorile tind să provoace sentimente și răspunsuri similare de la oameni cu același fundal cultural.

BMP PROJECT - AUTEUR : GRÉTA GALOS

BMP PROJECT - AUToR: GRÉTA GALOS

Roșu este o culoare de înaltă energie care poate invoca un sentiment de alertă în oameni. Atrage atenția și este adesea folosit în rafturile de prezentare pentru a promova produsele la vânzare.

Albastru conferă un sentiment de încredere și siguranță. Siglele albastre precum KLM, Samsung și Volkswagen își propun să atragă aceste sentimente în rândul consumatorilor. Este, de asemenea, o culoare preferată a instituțiilor financiare.

“BMW CAR UNVEIL” - AUTEUR : FLORIN NICULAE

“BMW CAR UNVEIL” - AUTOR: FLORIN NICULAE

Verde, asociată cu natura și sănătatea, este o culoare folosită în mod obișnuit pentru magazinele alimentare și comercianții cu amănuntul de sănătate.

Negru emană autoritate și eleganță. Este adesea folosit în magazinele de electronice, comercianții cu amănuntul de bunuri de lux și magazinele de îmbrăcăminte pentru bărbați.

Culorile din spațiul de vânzare cu amănuntul vă pot ajuta, de asemenea, să vizați diferite tipuri de cumpărători. Cumpărătorii impulsivi răspund bine la energie ridicată și culori îndrăznețe precum roșu, portocaliu, negru și albastru regal. Cumpărătorii cu buget redus preferă culori precum verzuiul, rozul și bleumarinul. Tinerii tind să prefere culorile mai strălucitoare, bătrânilor le plac pe cele mai subtile.

 

“LONGCHAMP X ANDRÉ - HABILLAGE DES FLAGSHIP STORES PARISIENS” - AUTEUR : YANNIC BATIFOULIER
 

“LONGCHAMP X ANDRÉ - HABILLAGE DES FLAGSHIP STORES PARISIENS” - AUToR: YANNIC BATIFOULIE

GIVEN JEWELRY STORES - AUTEUR : IEVA ERLECKA-CUCURE

Aceste generalizări nu sunt universale. Culorile pot provoca sentimente și răspunsuri comportamentale foarte diferite la oameni din culturi diferite.

În China, de exemplu, verdele este asociat cu infidelitatea, spre deosebire de sănătate și noroc în majoritatea culturilor occidentale. Roșul denotă prosperitatea în China; dragoste și furie în S.U.A. În timp ce negrul este o culoare folosită în mod obișnuit în unitățile de vânzare cu amănuntul din vest, este rar întâlnită în China.

Asigurați-vă că cercetați sensibilitățile de culoare ale consumatorilor la care doriți să ajungeți pe diferite piețe.

GIVEN JEWELRY STORES - AUToR: IEVA ERLECKA-CUCURE

Comerțul cu amănuntul se desfășoară în toate culorile

Nu există culori corecte sau greșite atunci când vine vorba de designul magazinelor de vânzare cu amănuntul. Ceea ce contează este modul în care alegerile de culoare sporesc recunoașterea mărcii tale, reflectă valorile afacerii tale și propunerea ta către clienți și publicul țintă. Roșul poate fi o culoare foarte populară pentru comercianții cu amănuntul, dar dacă vindeți produse cu costuri ridicate, cum ar fi electronice sau produse de specialitate, care implică de obicei mai multă deliberare din partea consumatorilor, roșul ar putea funcționa împotriva dvs.

Culorile precum maro, violet sau roz pot fi mai puțin comune în designul spațiilor comerciale, dar ar putea avea sens pentru comercianții de nișă. Rozul, de exemplu, merge bine pentru magazinele de bomboane; violet pentru comercianții cu amănuntul de stil de viață; maro pentru outfitters de exterior. Comercianții cu amănuntul de produse de nișă de ultimă generație pot beneficia de utilizarea culorilor îndrăznețe, pline de energie. Retailerii cu amănuntul mai mari, cum ar fi IKEA, Walmart sau Carrefour, tind să favorizeze culoarea mai caldă și mai primitoare a albastrului, deși pot folosi alte culori în afișajele de la raft.

De asemenea, merită să fii conștient de culorile în tendințe de pe piață și de modul în care publicul țintă poate răspunde la acestea. Nu colorați tot cu magenta în spațiul dvs. de vânzare cu amănuntul anul acesta, dar ar putea exista oportunități de a folosi culori populare în tendințe în unele zone ale spațiului comercial.

Brandul este TOTUL // Gândește cularea și brandul ca fiind un tot unitar

“PLAY NEW FA21 CAMPAIGN IN SPORTLAND STORE AKROPOLE ALFA” - AUTEUR : ANETE JANSONE

Cercetările arată că folosirea aceleași culori crește recunoașterea mărcii în rândul consumatorilor cu până la 80%. Prin urmare, are sens să folosiți generos culorile mărcii și logo-ului în spațiile comerciale.

Dacă marca ta nu are încă o asociere puternică a culorilor, pune-ți câteva întrebări cheie despre afacerea ta. Publicul dumneavoastră țintă este tânăr sau bătrân; este bărbat sau femeie sau ambele? Afacerea ta oferă  o experiență de lux? Răspunsurile la aceste întrebări vă vor ajuta să identificați culorile potrivite pentru marca și spațiul dvs. de vânzare cu amănuntul.

“PLAY NEW FA21 CAMPAIGN IN SPORTLAND STORE AKROPOLE ALFA” - AUToR: ANETE JANSONE

Psihologia nu este o știință exactă și nici psihologia culorii nu va produce designul ideal pentru un cadru de vânzare cu amănuntul. Ceea ce poate face este să vă ajute să vă informați asupra alegerilor despre cum să utilizați culoarea pentru a implica mai bine clienții și pentru a construi o conexiune mai profundă cu aceștia. Succesul pe termen scurt și lung al afacerii dvs. poate depinde de acesta.